Stoppen met snoepen, onmogelijk

Stoppen met snoepen, onmogelijk

Vanaf maandag beginnen we eraan. Het is een zin die wij thuis elke week, vooral op zaterdag, uitspreken. En op dat moment menen we het ook. Vanaf maandag stoppen we met snoepen en gaan we voluit voor groenten en fruit. NOT!

Snoepen is mijn grootste zonde. Ik kan het gewoon niet laten. En ik sleur vriendlief ook mee in mijn snoepval. Want als we iets in huis hebben liggen, kan hij het ook niet laten.

Ik schaam me ervoor dat ik zo’n grote snoeper ben. Met goede moed koop ik elke week appels, druiven en kiwi’s die dan liggen te verpieteren in de fruitmand, terwijl ik de lades opentrek op zoek naar suiker.

Een suikerverslaving, dat is het.

Maar niets smaakt zo lekkerder als ’s avonds voor de buis een glas cola met een stukje chocolade. Dat is zo genieten. En verdiend. Na een lange werkdag. Toch?

En op zaterdag filmavond mag daar gerust nog iets extra bij.

Om dan met een ronde buik te zeggen: Het is goed geweest, maandag beginnen we eraan.

En die maandag is er inderdaad geen snoep meer, want de zondag hebben we alles opgegeten om met een schone lei te kunnen beginnen. En appel en wat druiven moeten volstaan.

Maar de dinsdag begint de maag weer te knorren, waardoor ik woensdag naar de plaatselijke supermarkt hol voor een klein stuk chocolade. Eén stuk maar. Dat kan toch geen kwaad?

Toch wel.

Heb jij ook een verslaving waar je vanaf wil, maar waarbij het niet zo goed lukt?

Plaats een reactie